استریوگرام را بهتر بشناسیم
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

درباره هولوگرام استریوگرام 

آیا شما درباره هولوگرام ها به اندازه کافی اطلاعات دارید؟آیا هر هولوگرامی را که در مقابل شما قرار دهند میتوانید با نوع و چگونگی ساخت آنرا حدس بزنید؟ما برای تکمیل اطلاعات شما اینجا هستیم پس از ادامه دادن به خواندن این مطلب دریغ نکنید.

‌پالسی‌ در این هولوگرام‌ها نور لیزر به طور مستقیم به فتوپلیمر برخورد کرده و عملیات واسطه (بدست آوردن هولوگرام اصلی و سپس بدست آوردن فرم نیکلی ) وجود ندارد. نام لیزری که برای نگاشت این هولوگرام استفاده می‌شود پالس نام دارد. به همین دلیل به این هولوگرام‌ها، هولوگرام پالسی گفته می‌شود. لیزر پالس با توان بالاتری از لیزر‌های پیوسته و در زمان میلی ثانیه نوردهی می‌کند. مزیت لیزر پالس، زمان نوردهی سریع است که از به وجود آمدن جزئی‌ترین حرکت( که باعث خرابی هولوگرام می‌شود) جلوگیری می‌کند. این لیزر بیشتر برای عکسبرداری از چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعریف روشنی از استریوگرام

صحبت درباره نمونه های هولوگرامی هیچگاه پایان نمیگیرد.همین امر نشان دهنده سرعت پیشرفت این صنعت به عنوان یک تکنولوژی کهن است.حال نکته بسیار مهم تر این است که همه این نمونه ها را بشناسیم.

این هولوگرام، یک هولوگرام متحرک است و به این صورت ایجاد می‌شود که در هنگام نگاشت آن، فریم‌های مختلفی از یک تصویر در حال حرکت ( مانند تصاویرایجاد کننده انیمیشن )به ترتیب و به صورت مجزا در مقابل نور لیزر قرار داده شده و توسط نور لیزرروی سطح حساس به نور ثبت می‌شود. برای هر فریم نوردهی مجزایی صورت می‌گیرد و بسته به میزان قابلیت سطح حساس برای ثبت این فریم‌ها، میزان نوردهی می‌تواند افزایش پیدا کند.

 




:: برچسب‌ها: نگاشت هولوگرام متن دار,انواع تمام نگاشت,هولوگرام استریوگرام,هولوگرام متحرک,هولوگرام تصویر متحرک,هولوگرام جنبشی,نگاشت هولوگرام متنی,نگاشت متن پنهان,روش نگاشت هولوگرام,نگاشت هولوگرام,تعریف استریوگرام,استریو گرام چیست,هولوگرام چند لایه, ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: